Hej!
Sugen på att träffa andra med liknande intresse och att testa på hur det är att tävla i minne? Då har du kommit rätt! Jag heter Florian Minges och är sekreterare för göteborgs minnesförbund (i teorin representerar vi svenska minnesförbundet, men rent tekniskt så finns inte det än). Vi verkar för att främja och sprida minnessporten i Sverige och anordnar därför varje år SM (Swedish Memory Open), och numera även Göteborg Memory Open.
Skulle tro att de flesta som börjar med minnestekniker inte har som mål att börja tävla, och det hade inte jag heller. Det måste man ju inte, men det kan vara en kul grej. Jag halkade själv in på det mer eller mindre frivilligt
men tycker idag att det är så kul att jag aldrig vill sluta. Människorna vid tävlingarna är alltid jättetrevliga och man blir väldigt bra bemött av alla. Jag vet själv att det är stor tröskel att faktiskt delta för första gången, men kan garantera att det är värt det. ![]()
Huvudanledningen till att jag skriver här nu är att jag skulle vilja uppmärksamma om vår nästa tävling här i Sverige. Den 10-11 maj anordnar vi Göteborg Memory Open i samband med Vetenskapsfestivalen på Chalmers, och det skulle vara kul om någon här skulle vilja vara med. Trots att vi under tävlingen kommer kora “Göteborgs bästa minne 2014” så är givetvis vem som helst välkommen att delta - även internationella deltagare (lär förmodligen inte bli så många därifrån dock). Världseliten kommer bland annat representeras av vår egna världsmästare, Jonas von Essen, men det kommer även vara med att antal nybörjare, så det är en bra spridning på deltagarna. Det är en tävling för alla helt enkelt, och ett perfekt tillfälle för den som vill testa på hur det faktiskt är att tävla i minne. ![]()
För mer information om tävlingen skulle jag vilja hänvisa till vår hemsida:
http://www.minnesforbundet.se/goteborgs-minnesmasterskap-2014/
Är det något ni undrar över oss, tävlingen eller något annat så får ni gärna höra av er med era frågor.
E-mail:
[email protected]
[email protected]
Vi finns även på facebook:
Min post är lite virrig, men jag tror jag fick fram det viktigaste. ![]()