Methodic Users of Mental Palace - Usuários com Experiencia no Palácio da Memória

Guys, I’ll start texting in my mother language and after all i’ll translate to english because i want both answers ok?

Bom pessoal, o que eu gostaria de postar não é necessariamente uma dúvida,
pois dentre a grande maioria de conhecedores da memória eu me considero uma pessoa entre, o intermediário e o avançado está bem, tenho uma bagagem fortíssima tanto de memorizadores brasileiros como acadêmicos estudantes de memória ou afins, como Frances Yates, Herman Ebbinghaus entre outros.

Então meu primeiro objetivo é me reunir com pessoas que possuem um cacife muito forte nas proposições mnemônicas como um todo, ou seja, quero trocar detalhes minuciosos que são importantíssimos na eficiência de todo método mnemotécnico certo.

Então a princípio eu vou aguardar respostas para essas postagens de pessoas que, Possuem, uma abordagem metódica do método mnemônico , ou seja, não apenas aprenderam os métodos através de diversas fontes como processaram esses dados com uso e experiência, eu por exemplo venho executando há anos diversos experimentos, o maís recente é a abordagem metódica de Locis e Listas num mesmo palácio, associado fortemente a revisões bem espaçadas e isso, tem se mostrado extremamente eficiente e gostaria de receber dicas e ensinar dicas para mais pessoas.

enfim, aguardo ansiosamente para aumentar a nossa bagagem mutuamente.

att; Kauan Horvath

English Version:

Well guys, what I would like to post is not necessarily a doubt,
because among the vast majority of connoisseurs of memory I consider myself a person between, the intermediate and the advanced as well,
I have a very strong baggage both of Brazilian memorizers and academic students of memory like, like Frances Yates, Herman Ebbinghaus among others.

So my first objective is to meet people who have a very strong confidence in the mnemonic propositions as a whole, that is, I want to exchange minute details, the smallest ones, that are extremely important in the efficiency of every right mnemotechnical method.

So at first I will wait for answers to these posts from people who, ** have, a methodical approach to the mnemonic method **, that is, not only did they learn the methods from different sources but they processed this data with use and experience,

I for example I have been running several experiments for years, the most recent is the methodical approach of Locis and Lists in the same palace, strongly associated with well-spaced reviews and this has been extremely efficient and I would like to receive tips and teach tips to more people.

Anyway, I look forward to increasing our luggage with each other.

Att; Kauan Horvath

Bem vindo Kauan, muito legal ter mais brasileiros interessados em mnemotecnicas aqui no fórum. Acredito que você encontrará quase tudo o que precisar aqui neste fórum, se não, ao menos encontrará referências de bons materiais de estudo, digo por conta própria. Boa sorte nos estudos!

1 Like

Eai Felipe!

Sim eu tenho aproveitado bastante a quantidade de informação relativa a memória nesse fórum e é sempre bom saber que temos um time mesmo distante já que é sempre tão incomum encontrar outro memorizador no dia-a-dia haha

Eu tenho estudado massivamente com o palácio da memória e queria conhecer alguém que eu pudesse discutir os detalhes mínimos desse método e ver se eu conseguiria algum progresso acima da minha abordagem metódica quase científica do palácio da memória

É um prazer, caso tenha dicas que considere um divisor de águas, do palácio ou não eu adoraria conhecer por favor

It be nice if you either kept up that practice or moved this to #non-english:portugues instead…

I don’t want to be rude, but my post it’s focused in both of the languages, I mean not only for Portuguese speakers.

So, I hope you don’t be upset and share your point of view about the text.

You’re not rude… you just didn’t read my post correctly. I was quoting the part where you said specifically “after all i’ll translate to English”.

So when I said “kept up that practice,” I was referring to you writing in Portuguese AND in English. Now you are doing that again, so no problem.

You did notice though, that after your initial post… the comment was in ONLY Portuguese and your reply to the comment was also ONLY in Portuguese… that’s why I said, if you don’t want to talk in both Portuguese and English anymore… there is a subcategory for that if that is what you want to do.