2019 French Open Memory League Championship

Hello everyone,

We are discussing the possibility of hosting a french open memory league championship this year in Paris.

Who would be interested in such an event and do you have any questions or comments ?

Thanks and have a great day !

Best,

Guillaume

4 Likes

Bonsoir

Je serais très intéressé par la possibilité d’y participer.
Vers quelle période vous pensez l’organiser?

Bonne soirée
Florian

Bonjour Florian !

C’est encore en discussion. Est-ce que tu es sur le groupe FB mnemoniste francophone ? Si tu me donnes tes contacts (email ou autre) on peut te mettre dans la liste des personnes intéressées pour les prochaines communications.

Ă + !

Merci pour votre réponse

J’ai envoyé une demande au groupe mais je n’ai pas eu de réponse malheureusement.

Pour mon mail c’est [email protected]

Bonne journée

Bizarre, peux-tu réesaayer ? En général les nouveaux membres sont acceptés rapidement.

HI Guillaume,

it sounds great !
I’ll be glad to join the discussion

Est-ce que vous avez les dates déjà?

1 Like

8th-9th of June might be an option / 8-9 Juin comme option pour le moment

1 Like

Amazing I have strong interests about it!

1 Like

Sorry. I wish you talk by English. I cannot understand French. Je ne peux pas.
And Can Japanese attend this event?

Hi Takeru san !

Hajime mashite !

Sure why not, it will be held in Paris though and probably beginning of June if we can make it happen.

Are you in the area ?

Best,

Guillaume

Hi Guillaume

I am living in Tokyo,Japan now.
But I am not busy about my job on beginning of June.
So if I can match the schedule French Memory League Championship(FMLC), I wanna attend.

If you fix the date, I will take into consideration to attend or not.

Thanks

1 Like

I’d certainly be interested! :slight_smile:

1 Like

Of course it would be great to have you guys. I will keep you in the loop !

I am interested , but I think the end of June would be better (some students have exams in the first 2 weeks of June

How about holding French Memory League Championship 2019?

How is progress?

Excellente nouvelle ! :star_struck:
Cet Open Français se déroule que tous les deux ans ou la périodicité est variable ?
Car j’avoue que même si j’ai des notions, je doute pouvoir participer de façon “honorable” avec trois mois de préparation… :grin:
En tout cas, ça me tente bien !!

We are planning for the 8th of June, we are still looking for a place to host it.

Anyone who is interested, please let yourself known and email me so that I can keep you in the loop:
[email protected]

Hi Nicolas ! In this case this would be just a memory league open, I know some people are also trying to organise a french memory championship with the classic disciplines over two days. These championships take a lot of effort and people to make it happen and any support or involvement is welcome !

Pour les 3 mois de préparation pour les épreuves courtes de memory league, c’est très faisable à mon sens.

Ă  + !

1 Like

Je vais donc me fixer des objectifs de performance sur Memory League. Si j’arrive à les atteindre, je participerai sûrement.
En attendant, va falloir gérer la vie de famille, le boulot et l’entrainement :grin:

1 Like

can you confirm this event ?
i’ll be glad to support you, guys !